روزمره یک بانو

روزمره یک بانو

روزمره یک بانو

روزمره یک بانو

انگل

یه کارمند کم سن و سال داریم که عصای دستمه. بچه حرف گوش کن و چشم گوییه. اگه بگم دست راستمه غلو نکردم. بسیار هم فروشنده قابلیه. چن وقت پیش بیمه اش کردیم . بغیر حقوق خوب پورسانت فروش هم میگیره که جمعا مبلغ قابل توجهیه. امشب ازش سوال کردم چقدر پس انداز کرده؟ گفت هیچی. گفتم حتمن برای خانوادش کمک خرجه. گفت نه. ولی برادری دارم که تو زندانه و هر چی میگیرم برای آزادی اون دارم میدم. بعد سررسیدش رو دراورد و بهم نشون داد که یه روز درمیون هم میره زندان و یه مبلغ بهش پول میده. وسط حرفاش دیدم بغض داره خفش میکنه. دلم براش سوخت. تصمیم دارم از این ماه حقوقشو بهش ندم و بدون اینکه بدونه براش حساب پس انداز باز کنم. خداییشم اگه سر ماه بهش پول ندی هیچی نمیگه.اینجوری دیگه زحمت کشیش واسه خودش میمونه نه اینکه خرج یه آدم لاابالی شه. بعضی ها نه تنها بی مصرفن بلکه انگل هم هستن. خدا به راه راست هدایتشون کنه. اگرم هدایت پذیر نیستن مرگشون بده.

نظرات 11 + ارسال نظر
dokhtarak پنج‌شنبه 4 تیر 1394 ساعت 03:33 ق.ظ

چه آدم خوبی خدا حفظش کنه
اما شاید داداششم یه جورایی زندون رفتنش دلیل خاص دیگه ای جز لاابالی بودن داره

متاسفانه برادرش به جرم سرقت رفته زندان

نیلوفرجون پنج‌شنبه 4 تیر 1394 ساعت 04:29 ق.ظ http://talkhoshirin2020.blog.ir

عجب!!! چقد مهربون. امیدوارم وقتی آزاد شد قدر بدونه

هر دفعه که میاد بیرون دوباره یه خرابکاری میکنه

نیلوفر پنج‌شنبه 4 تیر 1394 ساعت 06:04 ق.ظ http://niloofar787.mihanblog.com/

سلام سلام خیلی خوشحال شدم دوباره به وبتون اومدم موفق باشین
89511

آدرستون باز نمیشه. شما کدوم نیلو هستید؟ نیلو نانازی که منتظر تپلی بود؟

افسانه پنج‌شنبه 4 تیر 1394 ساعت 09:42 ق.ظ

طفلک، دلم براش سوخت. فکر خوبیه که پولاشو براش پس انداز کنی.

تو این چن وقت میتونست یه پراید بخره. اما ...

خانم آبی پنج‌شنبه 4 تیر 1394 ساعت 09:51 ق.ظ http://mrsblue.blogsky.com

من فکر میکردم نسل این پسرهای خوب منقرض شده باشه.. کم سن و کاری و فکر برادر.. آفرین! ولی جدی کار بدجنسانه خوبی میکنی.. اما مساعده بده یکم که علاوه بر برادرش، خودش هم لنگ نمونه ماهیگیر جون..

یه مبلغ پول همیشه بصورت تنخواه دستشه . اگه لازم داشته میتونه ازش خرج کنه . در آخر ماه میزان برداشتیشو اعلام میکنه. واسه همین لنگ نمیمونه.
هر وقت میره زندان دیدن برادرش تا چن ساعت اعصاب نداره.

خانم توت فرنگی پنج‌شنبه 4 تیر 1394 ساعت 10:30 ق.ظ http://pasazvesal.blogsky.com

خواهره دیگه....!
اما خوبه که میخواهید توجیهش کنید که پس انداز کنه

dokhtarak پنج‌شنبه 4 تیر 1394 ساعت 01:05 ب.ظ

چه بـــــــــــد
باز خدا خیرش بده که با اون برادر نون حلال به دست آوردنو بلده
دستت درد نکنه ماهی جون

اینم تا 7-8 ماه پیش بیکار بود و صبحها تا لنگ ظهر میخوابید. تا 3 ماه هر زوز صبح میرفتم جلو درشون بیدارش میکردم با خودم میبردمش این ور اون ور. یواش یواش عادت کرد. مثل بچم هر چی بلدم رو بهش یاد دادم. از پوشیدن لباس برای انجام کارای اداری تا سرکارگر بودن و ..... دوس داره ماشین بخره ولی با این وضعی که داره

تارا پنج‌شنبه 4 تیر 1394 ساعت 03:17 ب.ظ http://dokhtarekhoone.persianblog.ir

آخی طفلکی چقد دلم براش سوخت چقد طفلکی چقد مظلوم
انشالله خدا کمکش کنه:((

آنا پنج‌شنبه 4 تیر 1394 ساعت 04:39 ب.ظ http://aamiin.blogsky.com/

الان باز بگم این زندگی خودشه؟ خودش باید تصمیم بگیره. حتی اگر یک تصمیم اشتباه باشه باز هم زندگی اون و برادرش هست. اما شما دوباره داری به جای یک نفر دیگه تصمیم می گیری.

آنا آنا.سرزنشم نکن. نمیتونم بی تفاوت باشم. مطمئنم اونم اینجوری دوس داره ولی نمیتونه جلوشون وایسه

honey جمعه 5 تیر 1394 ساعت 12:38 ق.ظ http://honeydokht.blog.ir

اومم یکم ته نوشتت تند بود
یکم خودمون رو بذاریم جای هم
اگر خدای نکرده زبونم لال برادر شما زندان بود واکنشت چی بود؟
میدونی من یکی رو میشناسم برادراش چند بار سرش رو کلاه گشاد گذاشتن حتی میخواستن بخاطر پول عقد دختر بدبخت رو با یه تاجر سیبیل کلفت ببندند اما الان هنوزم که هنوزه پشت برادراشه و دفاع میکنه ازشون
ما بهش میگیم عقل نداری میگه فقط اونا از خون منن
اینم شاید راضیه از شرایطش

نه. خیلی دلش میخاد از پولش ماشین بخره. دیروز میخاست گریه کنه که بقیه هیچ کمکی نمیکنن و فقط اونو وادار میکنن که پولاشو خرج کنه.
داداشه تا حالا هزار کار بد کرده. هرجا میره دزدی تو اون خونه پی پی میکنه و میمیاله به در دیوار خونه. یا لباس زیر دختر یا زن خونه رو در میاره قیچی قیچی مبکنه. و هزار کثافتکاری دیگه. دیگه جایی سرقت شه اول اینو میبرن و میزنن. مطمئن باش اگه یه زندانی غیرعمد بود مثلا ورشکستگی یا تصادف من خودم پایه کمک بودم

honey جمعه 5 تیر 1394 ساعت 01:16 ب.ظ http://honedokht.blog.ir

خب پس بهش بگو که میخوای واسش چیکار کنی
بگو به خانوادش بگه حقوقش مثلا ماهی 300 تومنه
باقیش رو تو واسش پس انداز میکنی تا دست داداشه بش نرسه

بالای ماهی یک تومن بهش میدیم. اینجوری هم نیست که سر وقت معسنی بگیره. کافیه براش جمع کنم و یک جا بدم بش. فردا میخام برم واسش ثامن حساب باز کنم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد