روزمره یک بانو

روزمره یک بانو

روزمره یک بانو

روزمره یک بانو

تتو

توشهر ما یه امامزاده است که قدیما مساحت زیادی دورتادورش قبرستون بود. بنای خود این امامزاده هم  تاریخیه و قبرستونشم خیلی قدیمی. البته الان دیگه امامزادهه رو محصور کردن و اون قبرستون رو خراب کردن. سالهای گذشته یکی از تفریحهای من این بود که اونجا برم و سنگ قبرهای قدیمی رو نگاه کنم . سنگهایی که روشون عکسهای مختلفی بود که معمولا شغل آدما رو از رو اون عکسها میشد تشخیص داد. مثلا قیچی و شونه یا داس و گندم. بعضی ها هم مفهوم نبود و باید فکر میکردی این شکل یعنی چی ؟ الان تو نت داشتم عکسهای تتو رو بدن رو آدمها رو نگاه میکردم. اون حس سنگ قبر خوونی در من بیدار شد که این آدما با این اشکال عجیب غریب کین؟ چه شغلی دارن؟ وقتی این عکس رو انتخاب میکردن تا روی بدنشون خالکوبی کنن چه انگیزه ای داشتن؟

نظرات 5 + ارسال نظر
علی اکبر شنبه 6 تیر 1394 ساعت 11:44 ق.ظ http://summer94.blogsky.com

سلام دوست عزیز وبلاگ جالبی دارید ان شاء الله همینطور موفق باشید لطفا به وبلاگ ما سربزنید ونظر دهید .......................من آماده تبادل لینک با شما دوست گرامی هستم.......................وبلاگ ما مسابقه ی وبلاگ نویسی گذاشته حتما در آن شرکت کنید.............................ضمنا هر شب پاسخ سوالهای برنامه خندوانه(شبکه نسیم)در وبلاگ ما منتشر میشود..............التماس دعا
www.summer94.blogsky.com

بخدا اگه وبلاگ منو خونده باشی که بدونی جالبه یا نه؟

خانم آبی شنبه 6 تیر 1394 ساعت 01:22 ب.ظ http://mrsblue.blogsky.com

سنگ قبر خونی کار جالبیه.. منم دوست دارم.. همین که تاریخ ها رو میبینم.. من از این سنگ قبرها ندیده ام تاحالا که عکس شغل رو داشته باشه مثلا.. جالبه..
تتو چی میگه؟ واقعا چه کاریه؟ هنری یعنی؟

دخترک شنبه 6 تیر 1394 ساعت 01:23 ب.ظ http://firstlast7.blogfa.com/

باید سنگ قبرای جالبی بوده باشه حتما
یعنی هیچ اثری دیگه ازشون نیست؟؟؟؟
من یادمه روی سنگ قبرا رو میخوندم البته بچه تر بودم یکی از اقوام گفت این کارو نکن فراموشی میاره نمیدونم به چه دلیل میگفت.باز یکی هم میگفت وقتی سنگ قبری رو میخونی باید براش فاتحه بفرستی.

روایت داریم که خوندن سنگ قبر فراموشی میاره.
سنگهای کوچیکی بودن نه از جنس مرمر . بلکه سنگ . یه اسم و یه تاریخ داشت با شکل ابزار شغلشون

افسانه شنبه 6 تیر 1394 ساعت 01:41 ب.ظ

خوندن سنگ قبرهای قدیمی جالبه ولی یه روایت از یکی از امام ها خوندم که در کل خوندن سنگ قبرا خوب نیست. فراموشی میاره.

اتفاقا منم این روایتو شنیدم. اما دیدن این اشکال اینقده جالب بود .
البته دیگه این قبرستون خراب شده .

آنا یکشنبه 7 تیر 1394 ساعت 03:18 ب.ظ http://aamiin.blogsky.com/

یک اعتقاد قدیمی ایرانی هست که می گه گفتن اسم مرده بالای سرش باعث می شه مرگ به دنبال اون فرد بیاد. حالا این یک جوری شده همین بحث اسلامی که می گن روی سنگ قبر را نخونید.

منم شنیدم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد